Görüşmeyi Başlat
1
Bilgi almak ister misiniz?
Kodu Tara
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

2021'de E-Ticaret Siteniz İçin 5 Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi

2021'de E-Ticaret Siteniz İçin 5 Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi
İrem Erdoğan

İrem Erdoğan

Medya Planlayıcı

31.01.2021

Sosyal medya, markanızı çevrimiçi olarak tanıtmak için en iyi kanallardan biri ve olmaya devam ediyor. Yaklaşık 3,96 milyar insan hali hazırda sosyal medyayı kullanıyor ve bu büyük sayı dünya nüfusunun% 50'sinden fazlasını oluşturuyor. Bu hedef kitlenizin büyük bir kısmının muhtemelen bu platformları kullandığı anlamına gelir . Bu kişilere ulaşmak ve e-ticaret mağazanızdan satın almalarını sağlamak için bazı güçlü stratejilere sahip olmanız gerekir.  Ve hepsi bu değil… COVID-19 salgını nedeniyle 2020'de çevrimiçi alışverişe olan talep önemli ölçüde arttı ve bu eğilimin devam etmesi bekleniyor. Daha fazla işletme çevrimiçi olarak faaliyet göstermeye başlayacağından, daha fazla rekabetle başa çıkmak için hazırlıklı olmanız gerekir. 

Gelir artışınızı artırmak için 2021'de e-ticaret işinizi sosyal medyada nasıl pazarlayabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

1.Instagram Alışverişini Kucaklayın
Instagram, kullanıcıların platformdan ayrılmak zorunda kalmadan sevdikleri markalardan alışveriş yapmasını kolaylaştırdı. Bu özellik epeydir ortalıkta olsa da, henüz yapmadıysanız bundan yararlanmaya başlamanız gerekir. Ancak, mağazayı oluşturmadan önce uygunluğunuzu kontrol etmeniz gerekeceğini unutmayın.  Bu özelliği etkinleştirmek için, platformdaki çevrimiçi mağazanız için bir işletme hesabı oluşturmanız ve ardından bunu Facebook Sayfanıza bağlamanız gerekir. Daha sonra ürün kataloğunuzu yükleyebilir ve mağazanız için onay alabilirsiniz. 

2. Influencerlar ile İş Ortağı Olun
2021'de e-ticaret mağazanızı sosyal medyada tanıtmanın en iyi yollarından biri influencer pazarlamadır. Etkileyici keşif araçlarını kullanarak nişinizde ilgili etkileyicileri bulabilir ve ardından ortaklıklar için onlara ulaşabilirsiniz.  Etkileyici ile ortaklık kurduğunuzda, markanız veya ürünlerinizle ilgili içeriği sosyal medyada yayınlayacaklar. Sonuç olarak, kitlesel ve son derece bağlı takipçileri markanızı fark edecek ve hatta birçoğu onu kontrol etmeye başlayabilir. Hatta bazıları etkileyicinin tavsiyelerine güvendikleri için sizden satın alabilir. Ek olarak, etkileyiciler, kitlelerine ürün veya hizmetleri satın almaları için bağlantılar sağlayarak çevrimiçi mağazanıza trafik çekebilirler.

Kampanyaları daha da güçlendirmek için influencer'larınıza takipçileriyle paylaşabilecekleri özel bir kupon veya indirim kodu verebilirsiniz. Sonuç olarak, sizden satın alma olasılıkları daha yüksek olacaktır. Etkileyicilerinizle bağlı kuruluş bazında ortaklık kurarak bu stratejiyi daha da ileriye taşıyabilirsiniz. Böyle bir ortaklıkta, etkileyicilere yaptıkları her satış için bir komisyon ödenecektir. Sonuç olarak, satışlarınızı artırmak için de çaba sarf edecekler. 

3. Canlı Videolardan Yararlanın 
Canlı videolar, izleyicilerinizle etkileşim kurmanız ve onlarla etkileşim kurmanız için harika bir yol olabilir. Bu etkileşimi artırmak için çeşitli canlı video oturumlarına ev sahipliği yapabilirsiniz, örneğin: 

  • Kamera Arkası
  • Soru-Cevap 
  • Ürün lansmanları
  • Nasıl yapılır videoları
  • Açıklayıcı videolar 
  • Tartışmalar

Bu videolar, sizinle pasif bir şekilde etkileşime girecekleri diğer içerik biçimlerinin aksine, kitlenizle gerçek zamanlı olarak bağlantı kurabileceğiniz için iyi çalışıyor.  Bu, etkileyici pazarlama ve canlı videoların ikili avantajlarından yararlanmanıza yardımcı olabilir. Canlı videoları daha da iyi yapan şey, sona erdikten sonra normal yayınlar veya Hikayeler olarak kalmaları ve katılımı artırmaya devam etmeleridir. 

4. Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturun 
E-ticaret mağazanızın satışlarını sosyal medya aracılığıyla artırmanın bir başka güçlü yolu, düzenli olarak yüksek kaliteli içerik oluşturmak ve yayınlamaktır. Bunu yaptığınızda, sosyal medyada katılım sağlayabileceksiniz. İnfografikler , videolar, resimler ve daha fazlası gibi çok çeşitli içerikler gönderebilirsiniz.  

Blog yayınlarınıza bağlantıları sosyal medyada paylaşabileceğiniz ve onlara trafik çekebileceğiniz için bloglama burada çok kullanışlı olabilir. Ayrıca müşterilerinizin sorunlarını çözmeyi amaçlayan yararlı içerikler paylaşmalısınız. Bu, satışlarınızı doğrudan artırmasa da, markanızın bunlar arasında alakalı kalmasına yardımcı olur.  

Ancak, içerik gönderirken, spam olarak görülebileceği için çok sık gönderi paylaşmadığınızdan emin olun. Öte yandan, yayınlamak için çok fazla beklemeyin çünkü bu, kitlenizi markanızın çok aktif olmadığını düşünmeye sevk edebilir. İkisi arasında bir denge bulmanız ve ılımlı bir şekilde yayınlamanız gerekir. Böyle bir programı yönetmenin harika bir yolu, gönderileri önceden planlamanıza izin veren sosyal medya otomasyon araçlarını kullanmaktır. Bu şekilde, sosyal medya gönderi programınıza uyabileceksiniz.

5. Mağazanıza Paylaşım Düğmeleri Ekleyin
E-ticaret mağazalarınız için daha güçlü bir sosyal medya pazarlama stratejisi, e-ticaret mağazanıza sosyal paylaşım düğmeleri eklemektir. Bu optimizasyon web sitenizde yapılırken erişiminizi ve trafiğinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Tüm ürün açılış sayfalarınıza paylaşım düğmeleri eklemeniz önerilir . Böylelikle bu ürünlerle ilgilenenler çevreleri arasında sosyal medyada paylaşabilirler. Bunu yaptıklarında, daha geniş bir kitleye ulaşabileceksiniz ve hatta bazıları mağazanızı kontrol edebilir. Ve hepsi bu değil… Blog yazılarınıza sosyal paylaşım da eklemelisiniz . Bu, okuyucularınızın yararlı buldukları yazıları paylaşabilmelerini kolaylaştırmak için yapılmalıdır. Bunu yaptıklarında daha geniş erişim ve trafikten yararlanacaksınız

 


JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 
 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın