E-Ticaret İşinizi Büyütün

E-Ticaret İşinizi Büyütün
Ayça Altıntaş

Ayça Altıntaş

İçerik Editörü

17.02.2021

E-ticaret satıcıları her zaman işlerini büyütmenin yollarını aramalıdır. Ürünlerinizin çoğunu daha fazla potansiyel müşteriye nasıl sunabilirsiniz? Büyüme için en iyi fırsat, çevrimiçi pazarlarda satış yapmak olabilir. Amazon, eBay, TMall ve Rakuten gibi çevrimiçi pazarlar, e-Ticaret satıcılarına ürünleri tanıtmak için yeni, geniş kitlelere erişim sağlar. Bu makalede, satıcılara çevrimiçi pazarlarda satış yapmanın büyüme için neden bir fırsat sağladığını göstereceğiz.

Çevrimiçi Pazarlarda Satış

E-ticaret web mağazası satışlarınız, durgun bir büyüme noktasına ulaşıyor olabilir. Mevcut pazarlama çabalarınız yalnızca belirli bir miktarda trafik getirebilir. Bu genellikle satıcıları, daha fazla müşteriye ulaşarak daha fazla satış elde etmenin yeni yollarını aramaya sevk eder.

Çevrimiçi pazarlarda satış yapmayı düşünmelisiniz.

E-ticaret satışları, toplam perakende satışlar içinde artmaya devam ediyor. Müşteriler daha sık çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih ediyor. Buna karşılık, farklı kitlelere hizmet verecek birçok farklı çevrimiçi pazar yeri var. Newegg gibi pazar yerleri elektroniğe odaklanır. Etsy ise el yapımı ürünler içindir. Bu, pazarın belirli bir hedef pazara hitap etmesine izin verir. Bu, aynı zamanda hedeflemek istediğiniz pazar olabilir. Hangi pazarın en mantıklı olduğuna gelince, iş türünüze bağlıdır. Ancak bu pazar ne olursa olsun, hepsi e-ticaret satıcıları için bir büyüme fırsatını temsil ediyor. Nasıl olduğunu gör:

Düşük Giriş Maliyeti

Viral içeriklerinizi oluştururken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü bu içeriğin organik olarak paylaşılarak, kullanıcılar arasında dolanması için hedef kitlenizle ilgili olması gerekir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu içeriklerin temelinde, tüketicilerin ilgisini çekmek ve tüketicilerin, bu içeriklerde kendilerinden birşeyler bulabilmeleri gerekir. Bu nedenle de hedef kitle üzerine çalışmanız bu süreçte de önemlidir.

  • Pazar yerlerinin satıcılar için düşük giriş engelleri vardır. Kendi satış platformunuzu oluşturmanız veya geliştirmeniz gerekmez, bunun yerine pazarın halihazırda kurulmuş platformunu kullanırsınız.
  • Katlanacağınız tek maliyet bir liste ücreti ve pazara giden her satışın küçük bir yüzdesidir. Yeni başladığınızda, bu maliyetler, kendi satış platformunuzu oluşturmaya kıyasla çok düşüktür.
  • Satıcılar ayrıca pazarlama kaynaklarına para harcamaktan da vazgeçerler. Pazar yeri, müşteri deneyiminin görünümünden ve hissinden sorumludur.
  • Bu, pazarlamaya yatırım yapacak zamanı veya parası olmayan satıcıların üstünden kaldırılan büyük bir yük olabilir. Yeni bir pazara girmeye devam ederken paranızı başka türlü harcayabilirsiniz.
  • Yerleşik satıcılar için bu bir sorun olabilir. Marka imajınız ve müşteri kişiselleştirmeniz üzerinde aynı kontrole sahip olmayacaksınız. Ancak, çoğu satıcı, düşük giriş maliyetleri nedeniyle bundan vazgeçmeye isteklidir.

Kolay kurulum

Pazar yeri alanında satış yaptığınız için vitrininizin kurulumu genellikle kolay ve hızlıdır. Çoğu pazar yeri, birkaç dakika içinde bir satıcı hesabı oluşturmanıza izin verir. Ürün listelerini yükleyebilir ve aynı gün içinde satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Çalışmak için haftalar harcamanıza gerek kalmayacak. Bu faktörler, özellikle e-ticaret stratejinizin yeni bir parçasıysa, pazarları satıcılar için çok çekici kılar.

Marka ve Ürün Genişletilmiş Karşılaşma

Pazar yerleri, ürünleriniz ve markalarınız için daha büyük, keşfedilmemiş kitlelere kolay erişim sağlar. Bu yeni potansiyel müşteriler satışlarda artışa neden olabilir. Ağustos 2015 itibariyle, bunlar ABD'deki en popüler perakende web siteleriydi ve benzersiz ziyaretçilere göre (milyon olarak) sıralanmıştır.

Perakende site istatistikleri

Amazon, eBay, Best Buy, Wal-Mart, Etsy.com ve Sears’ın kendi pazar yerleri vardır. Markalarınız ve ürünleriniz bu geniş kitlelerin önüne konulabilir. Daha fazla müşteriye ulaşmanın bir yolunu arıyorsanız, pazar yerleri size yeni pazarlara hızlı ve kolay erişim sağlar.

Yeni Pazarları Test Edin

  • Pazar yerleri yalnızca markanızı ve ürün tanıtımınızı genişletmekle kalmaz, aynı zamanda satıcılara yeni pazarları uygun maliyetli bir şekilde test etme fırsatı verir.
  • Satıcılar, pazarlama kaynaklarına yatırım yapmak veya yeni bir e-ticaret sitesi oluşturmak yerine, işleri için yeni bir pazar sunan bir pazarda listelemek üzere stratejik olarak birkaç ürün seçebilirler. Bu, yeni pazarları test etmenin düşük riskli bir yolunu sunar.
  • Satıcılar bu stratejiyi yeni ürünler için kullanabilir veya uluslararası pazarlarımızı Amazon gibi pazarlar aracılığıyla test edebilir.
  • Satışları arttırırsanız, sattığınız ürünlerin sayısını artırabilirsiniz. Yapmazsanız, projede çok fazla zaman ve para israf etmediniz.

Rekabete Ayak Uydurun

Amazon, 2015 yılında pazarlarında 2 milyondan fazla üçüncü taraf satıcısı olduğunu bildirdi . Çevrimiçi pazarlarda satış yapmıyorsanız, rakipleriniz muhtemelen öyledir. Rakiplerinizin zaten Amazon, eBay ve Rakuten gibi pazarlarda satış yapıp yapmadığını görmek için biraz araştırma yapın. Eğer değilse, o zaman seyirciye ilk ulaşan kişi olmak istersiniz. Zaten öyleyse, rekabete ayak uydurmak isteyeceksiniz. Bu şekilde, markanızı müşterileriniz için rakipleriniz arasında taze tutabilirsiniz. Tüm bu faktörler bir araya gelerek çevrimiçi pazarlarda satışı e-ticaret satıcıları için büyüme için iyi bir fırsat haline getiriyor.

Birden Çok Pazar Yerinde Satış Yapmanın Eksileri

Amazon, 2015 yılında pazarlarında 2 milyondan fazla üçüncü taraf satıcısı olduğunu bildirdi . Çevrimiçi pazarlarda satış yapmıyorsanız, rakipleriniz muhtemelen öyledir.

Birden fazla pazarda kurulup işletmek nispeten kolaydır. Ancak, birden fazla çevrimiçi kanalda satış yapmak işinizi daha da zorlaştırabilir. Tüm ürünlerinizi bu farklı kanallar için yönetmek hızla bir karmaşa haline gelebilir.

Öğelerinizi web mağazanızda nasıl listelediğiniz, Amazon ve eBay gibi pazarlarda listeleyeceğiniz yolla aynı değildir. Konu ürünleri listelemeye geldiğinde, tüm pazar yerlerinin kendi gereksinimleri, kategorileri ve kuralları vardır.

Farklı pazar yerleri de farklı pazarlara hizmet eder. Bu, sizi yalnızca belirli ürünleri farklı kanallara satmaya yönlendirebilir. Bu, günlük olarak ilgilenmeniz gereken çok fazla organizasyondur.

Siz farkına bile varmadan ürünlerinizin organizasyonu hantal hale gelebilir. Listeleme, tüm çalışanlardan oluşan bir ekip gerektiren, emek yoğun bir iş haline gelir.

Satıcılar için en zor görev , her pazar yeri için benzersiz gereksinimlere göre listelerini oluşturmak ve yayınlamaktır .

Satıcılar genellikle yetersiz ürün bilgilerine razı olurlar. Ya da, listelenecek ürün verilerini hazırlamak için saatler, hatta haftalar harcıyorlar. Bu, bir pazarda satış yapmanın faydalarının çoğunu gölgede bırakır.

Bu zorluklar, işinizi büyütmek için pazar yerlerini kullanmaktan sizi alıkoymamalıdır.

Çevrimiçi pazarlarda satış yaparak işletmenizi büyütecekseniz, bir ürün bilgisi yönetimi stratejisi uygulamaya koymanız gerekir.

- Birden Çok Pazar Yerinde Satış Yapmanın Eksileri

Ürün bilgileri yönetimi stratejiniz, tüm satış kanallarınızda doğru ve tutarlı ürün listelemelerine sahip olmak üzerine kurulmalıdır. Müşterileriniz ister web sitenizde ister herhangi bir pazarda olsun aynı deneyimi yaşamalıdır.

Bunu yapmak için, aşağıdakiler gibi ürün bilgi yönetimi en iyi uygulamalarını üstlenmek isteyeceksiniz:

  • Tüm ürünlerinizi tek bir merkezi konumdan yönetmek
  • Girişlerinizi tek bir yerden tüm satış kanallarında yayınlama
  • Ürünleri niteliklere ve ürün türlerine göre tanımlayın
  • Ürün verileri standardizasyonu için ürünleri toplu olarak düzenleyin
  • Ürünleri koleksiyonlara göre düzenleyin
  • Bu tür yetenekler, tutarlı bir şekilde yüksek kaliteli ürün listeleri oluşturmanızı kolaylaştırır. Listeleriniz, müşterilere ürünlerinizi satın alma konusunda güven veren zengin ürün bilgilerine sahip olacaktır.

- Peki ürünlerinizi bu şekilde nasıl yönetiyorsunuz?

Bu sistemlerin ikisi de yetersiz kalıyor. E-ticaret platformunuz, listeleri yönetmek ve pazar yerlerinde yayınlamak için oluşturulmamıştır. Sadece web mağazası listelerinizi kopyalayıp Amazon'da yayınlamak istemezsiniz. Ürünleriniz için Amazon'un gereksinimlerini karşılamayacaksınız.

Excel, e-ticaret platformunuza hızlı, ancak genellikle karmaşık bir alternatiftir. Farklı veri türlerinden oluşan birden çok elektronik tabloyu yönetmek zorunda kalacaksınız.

Bu, düşük veri kalitesine yol açabilir. Bazı yerlerde, yeşil renk Yeşil olarak ve diğerlerinde GRN olabilir. Bu tür hataları yakalamak ve düzeltmek zordur.

Satıcılar, karmaşık ürün bilgi yönetimini idare etmek için tasarlanmış özel bir sisteme ihtiyaç duyar. Bu tür yazılımlara Ürün Bilgi Yönetimi (PIM) sistemi denir.

PIM sistemleri, tüm ürün bilgilerinizi yönetmek için gereken sağlam araçlara sahiptir. E-ticaret satıcıları listelerini tüm satış kanallarına yükleyebilir, düzenleyebilir ve ardından ortak kullanıma sunabilir. Tüm satış kanallarınızda doğru ve tutarlı listeler oluşturacaksınız.


JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 
 

 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın