Görüşmeyi Başlat
1
Bilgi almak ister misiniz?
Kodu Tara
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

E- Ticaret Sitesinde Sosyal Medya Kullanımı

E- Ticaret Sitesinde Sosyal Medya Kullanımı
İrem Erdoğan

İrem Erdoğan

Medya Planlayıcı

22.01.2021

Başarılı bir çevrimiçi perakende işletmesi, yalnızca operasyonları birleştiren entegre bir e-ticaret platformuna sahip olmamalı, aynı zamanda müşterilerle birkaç farklı kanal aracılığıyla etkileşim kurmalıdır. Tek kanallı reklamcılık günleri sona erdi ve sosyal medyanın popülaritesiyle işletmeler, potansiyel müşterilere farklı şekillerde ulaşmalarını sağlayan çok sayıda kanal tanımlıyor.

Müşterilere ulaşmak için, işletmelerin işletim sistemlerini ve pazarlama stratejilerini, bu müşterilerin zamanlarını nerede geçirdiklerini ve markalarla etkileşime girdiklerini yansıtacak şekilde güncellemeleri gerekir. Rakamlar, müşterilerin sosyal medya platformlarında giderek artan miktarda zaman geçirdiğini kanıtlıyor.

Bir araştırma , Facebook kullanıcılarının% 74'ünün siteye her gün girdiğini ve Instagram kullanıcılarının% 63'ünün uygulamayı her gün açtığını buldu. Twitter kullanıcılarının% 42'si her gün giriş yaparken, YouTube kullanıcılarının% 51'i her gün yeni içeriğe bakıyor. Bir işletme sahibi olarak, sosyal medyanın gücünden yararlanmak, size potansiyel maruz kalma ve marka tanınırlığının yanı sıra yeni ve tekrar eden müşteriler kazandırır. Etkili bir sosyal medya stratejisinin nasıl düzene sokulacağını öğrenmek, sitenizin popülaritesini artırırken sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olabilir.

E-ticaret vitrininizi yeniden değerlendirme
Başarılı bir çevrimiçi pazarlama stratejisi uygulamak için, sosyal medya hesaplarınız müşterileri çevrimiçi mağazanıza yönlendirmeli ve çevrimiçi mağazanız müşterileri sosyal medya hesaplarınıza yönlendirmelidir. Bu kaynakları tam olarak entegre ederek markanız tutarlı hale gelir.

Çevrimiçi müşterilerinizin e-ticaret yoluyla sorunsuz etkileşimlere sahip olmasını sağlamak, çevrimiçi pazarlama stratejiniz için de önemlidir. 

E-ticaret sitenizin operasyonel sistemlerini optimize etmek
Sosyal medya kampanyanız yerine getiremeyeceğiniz hızlı sipariş işleme süreleri gibi boş vaatlerle doluysa, müşterileriniz hızlı bir şekilde yakalayacak ve etkileşimde bulunmayı bırakacaktır. En iyi operasyonel sistemlere ayak uydurmak, düzenli kalmanıza yardımcı olur, böylece stoklama, işleme ve sevkiyat garantilerinizi yerine getirebilirsiniz.

Tekrarlanan müşteriler edinmek ve yeni müşterileri memnun etmek için sorunsuz sipariş işleme prosedürlerine sahip modern bir sipariş yönetim sistemi çok önemlidir. Müşterilerin ürününüzü sevmesi ve markanızla çevrimiçi etkileşime girmesi yeterli değildir, ayrıca sipariş deneyiminden de memnun olmalıdır. 

Promosyon gönderileri
Müşteriler, sosyal medya sayfalarınızı her zaman organik olarak bulamayabilir. Promosyon gönderileri, belirli özelliklere sahip potansiyel müşterileri daraltmanıza ve onları markanıza maruz bırakmanıza yardımcı olur. Tanıtım gönderinizde bir teşvik sunarak, sosyal medya kullanıcılarını markanızla etkileşime girmeye veya e-ticaret sitenizi ziyaret etmeye teşvik edeceksiniz. En etkili promosyonlardan bazıları şunları içerir:

  • Ücretsiz veya düşük maliyetli gönderim .
  • Talep edilen ürünleri ön sipariş etme fırsatları .
  • Ürünlerde indirimler .
  • Tavsiye 

Bu tekliflerden birinin reklamını yapan bir tanıtım gönderisiyle sosyal medyada sayfanızda paylaşabilirsiniz. Gönderiyi web sitenize veya belirli bir ürün sayfasına bağlayın.

İncelemelere izin verme
Facebook dahil birçok sosyal medya platformu, müşterilerin işletmeniz, müşteri hizmetleri deneyimi ve ürünleriniz hakkında yorum bırakmasına olanak tanır. Şirketinizin şeffaflığa değer verdiğini gösterdiği için müşterilerinizin fikirlerini dile getirmesine izin vermek önemlidir.

Müşterilerinizin neyi sevip neyi sevmediğini öğrenmek çok önemlidir. Sosyal medya incelemelerinden gelen müşteri geri bildirimleri ile ürünlerinizi ve satış sürecinizi iyileştirebilirsiniz.

Müşterilerle etkileşim
E-ticaret ve sosyal medya sitelerinizi müşterilerle sohbet etmek için platformlar olarak değerlendirin. Gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalarda müşterilerle yüz yüze bağlantı kuracak satış temsilcileriniz yok, bu nedenle bu sosyal etkileşimi çevrimiçi olarak yeniden oluşturmak çok önemlidir.

Bir sabun kutusunun üzerinde durup markanız ve ürünleriniz hakkında konuşmak, müşterilerinizin ilgisini çekmez veya onların ihtiyaçlarını ve endişelerini önemsediğinizi hissettirmez. Müşterileri dinlemek, onlarla etkileşim kurmak ve markanızla kendilerini rahat hissetmelerini sağlamak önemlidir.

Bu müşteri etkileşimi, web sitenizde soruları yanıtlayarak ve sipariş bilgilerini derhal sağlayarak gerçekleşmelidir. Sosyal medya siteleriniz de müşteri yazışmaları için büyük bir fırsat sağlar. Müşteri yorumlarına yanıt verin, mesajları yanıtlayın ve sohbetlere katılın. Markanızın kişiliğini gösterir ve ürünlerinizi alışveriş yapmak için sosyal medya tarayıcılarının ilgisini çekebilir.

JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 

 

 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın