E-Ticarette Tüketici Davranışları

E-Ticarette Tüketici Davranışları
Ayça Altıntaş

Ayça Altıntaş

İçerik Editörü

13.04.2021

Tüketici davranışı, bir işletmeyi yönlendirmede en kritik faktörlerden biridir. Özellikle dijital alanda çalışanlar, pazar payı için mücadele eden her e-ticarette olduğu gibi, hedef kitlenin trendlerine ayak uydurarak hem pazarlama hem de iç süreçlerin aksiyonları için kuzeydedir.

Düşündüğümüzde, bugün girişimi iyileştirmek için bu fırsatı kaçırmamak ve müşterinizin davranışının analizini uygulamak için bazı yönergeler öğretmek için 4 neden sunan bu içeriği getirdik. İlginç, değil mi? Öyleyse bu okumaya bizimle gelin ve konu üzerinde kalın.


Tüketici Davranışını Neden İzlemelisiniz?
Tüketici davranışı, sahip olduğu satın alma alışkanlıklarıyla ilgilidir. Satışın kapanmasından önceki anları düşündüğümüzde, gitmenin bir yolu olduğunu biliyoruz: müşteri markasını nasıl anlıyor, ona nasıl erişiyor, onu nasıl görüyor ve diğer birçok noktanın yanı sıra ondan ne gibi izlenimler alıyor. Bu yolları izlemenin en heyecan verici kısmı, özellikle sanal ortamda, aslında potansiyel müşterilerin arzularının, ihtiyaçlarının ve zorluklarının bir yansıması olan metrikler geliştirmektir. Satış gerçekleştiğinde iş bitmez: Tüketiciye yakın olmak, markanın müşterisi, ortağı ve takipçisi olmak esastır.


1. Hedef kitlenizi daha iyi tanıyın

Dünyadaki en iyi ürüne, pazardaki en insancıllaştırılmış hizmete ve bahsedebileceğimiz diğer birçok özelliğe güvenebilirsiniz. Peki, izleyicileriniz girişiminizi bilmiyorsa tüm bunlar ne anlama geliyor? Hedef kitle, pazar araştırmasının temellerinden biri ve şirket tarafından geliştirilen tüm çalışmaların temellerinden biridir.
Dolayısıyla, ideal tüketiciyi yakından gözlemleme araçlarını edinerek, onun nerede bulunduğunun- ki burada görülmesi gereken - e-ticaretiniz tarafından sunulanlar gibi ürünlerden ne beklediğinin farkına varırsınız. 

Verileri bilgiye dönüştürmek vazgeçilmezdir
Bu olayların önüne geçtiğinizde, o kişiye ulaşmak ve onu hedefe yaklaştırmak için bir plan çizebilirsiniz. Veri analizi tüm süreci otomatikleştirir. Başka bir deyişle, e-posta pazarlamasını kullanırken, örneğin, hangi bağlantıların tıklandığını, hangi dilin daha fazla etkileşim oluşturduğunu vb. Bilirsiniz yönetim bu verileri toplarsa, bunları analiz etmek ve iyileştirme adına ortaya çıkan her şeyi kullanmak mümkündür. Belirli bir gönderide daha fazla isabet varsa veya bir e-posta daha fazla etkileşim sağladıysa, nedenini bulmanın ve uygulamayı tekrarlamanın zamanı geldi. Hatalı noktaların düzeltilmesi de aynı şekilde yapılır.

2. Bağlılık stratejileri geliştirin
Hedef kitlenizi tanıyorsunuz, ne istediğini, ne aradığını, söz konusu ürünle hangi sorunların çözülmesi gerektiğini biliyorsunuz vb. Bu bağlamda e-ticarete girebildiniz, güvenilir, arkadaş canlısı ve ilgi çekici. Görev tamamlandı. O zamana kadar şimdi fikir, onu işletmeye daha da yaklaştıracak stratejiler geliştirmek için bu müşteri hakkındaki verileri toplamaktır. Bağlılık, ekibinizin satış sonrası gösterdiği ilgiden (teklifle mantıklı olan) yeni satın almalara, sadakat programlarına vb. Kadar çeşitli şekillerde gelebilir.

Müşteri deneyimine odaklanmak anahtardır

Müşteri deneyimi bir kaide üzerine yerleştirilmelidir çünkü bu, tüketicinin e-ticareti iyi değerlendirmesini sağlayacaktır. Eylemlere tepkileri toplamayı ve bu verileri bir araya getirerek sayıları analiz etmeyi ve buna göre kararlar vermeyi unutmayın.

3. Pazarlamayı verimli bir şekilde teşvik edin
Sonuçlar hakkında konuşalım. Yaptığınız reklamlar istenilen etkiye sahip mi? Sosyal ağlarda mısınız, reklam ödüyor musunuz ve yine de içeriğiniz yönetimin istediği satın alma sayısını üretmiyor mu? Bilginin organizasyonu da bu yönde çalışır. Hedef kitleyi temel alarak, sonucun negatif olma şansı azalır. Kişi ölçmediğini yönetemez. Bu nedenle, tüm eylemlerin etkinliklerini kanıtlamak için performans göstergelerine ihtiyacı vardır.

Sonuçları periyodik olarak analiz etmek için kaydetmek stratejiktir. Kara Cuma, yıl sonu tatilleri ve tüketici patlamasının olduğu diğer zamanlar gibi özel promosyon tarihleri, mağazayı organize etmek ve eski tüketicileri kurtarmak için temel olarak kullanılmalıdır. İletişimi planlarken, hemen başlatırken ve ölçümleri toplarken, mağazayla kim ilgilenirse tam olarak neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilir. Bu bilgiler sayesinde envanter, kasa, personel, teslimat lojistiği gibi her şey mükemmel bir şekilde dönebilir.

İşletme maliyetlerini azaltın
80/20 kuralını duydunuz mu? Pareto İlkesi olarak da bilinen bu, uygulamanın tanımlanması ve yatırılan kaynakların iadesi ile iş birliği yapan bir araçtır. Başka bir deyişle, sonuçların çoğunu getiren küçük hisse payını bilmek meselesidir. Şirket, tüketici davranışını izleyip kendine mal ederek, onu organizasyon lehine kullanarak etkileyebilmenin yanı sıra, kendi içinde de gözlem yapmanın bir yolunu elde eder. Mantık basittir: yönetim müşteriyi neyin ve ne şekilde etkilediğini bildiğinde, neyin en yüksek getiriyi sağladığını belirleyebilir ve bu eylemlerde kaynakların uygulanmasını vurgulayabilir ve istenen etkiye neden olmayan başkalarıyla maliyetleri düşürür.

Değerli bilgiler için müşterileri nasıl takip ediyorsunuz?
Sitenizdeki her tıklamayı manuel olarak saymanız gerektiğini hayal edin: çılgın, değil mi? İnsan gücünü bu eyleme adamanıza rağmen, internetin erişim sağladığı veri miktarı ile kontrolü sürdürmek imkansızdır. Bu hipotezde yorgunluktan kaynaklanan hata şansı da yüksektir.
Bu nedenle, tüm bu hesaplamaları otomatikleştiren, stratejik olarak gruplandıran ve analiz etmek istediğiniz verileri karmaşıklık olmadan dinamik bir şekilde görselleştiren kullanışlı bir araç kullanmak çok önemlidir.Yapılacak en iyi şey, onu e-ticaretinize entegre etmektir, sadece tüketici davranışını analiz etmek için değil, satış öncesi, sonrası veya satış sonrası tüm müşteri iletişimi ve pazarlama sürecine yardımcı olmaktır.

 


JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 
 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın